2 Aralık 2012 Pazar

KENDİME SORULARIM VAR......

    İki gündür tüm fazlalıklardan kurtulduk. Çok iyi geldi doğrusu. Sanki tüm kaldırdığım eşyalar benim üstümdeydi. Yarın yeni bir gün ve güzel bir haftaya başlıyoruz. Yarın için bir planım var mı? Aklımda bir şeyler tabii ki var. ilerde neler yapmak istediğimi planlamam gerekiyor öyle plan derken hani küçük planlar. Büyük etki yaratan küçük şeyler. Bu güzel oldu işte.

              -Hayatımda iş ile ilgili ne yapmak istiyorum, ne düşünüyorum?
              -Nereden ve nasıl başlamalıyım?
              -Almayı ve yapmayı düşündüğüm şeyler nelerdir?
              -Beni ne nasıl olursa mutlu eder?
              -şimdiye kadar en çok istediğim şeyler neler?
              -Yeni şeyler mi öğrenmeliyim?
              -Farklı bir alanı mı tercih etmeliyim?
              -Şimdiye kadar neleri yanlış yaptım?
              -İstediklerimi yapmama engel olan şeyler nelerdir?
              -Kendime yeterince dürüst ve açıkmıyım?
              -Kendimi nasıl geliştiririm?
              -Önceliklerim ve olmazsa olmazlarım nelerdir?
              -Değiştirmek istediğim alışkanlıklarım var mı?
              -Yapabileceklerimin maddi manevi sınırları nedir?
              -Gözden kaçırdığım şeyler var mı?
              -Kendime göre doğru olanlar dışarıdan nasıl görünüyor?
              -Kimlerden ve nasıl yardım alabilirim, almalı mıyım?
              -Başarının ölçütü nedir? ve neye göre ölçülmeli?
              -Önüme çıkan engelleri nasıl kaldırırım?

   Bu hafta kendime sorularım var ve onların cevabını bulmam gerekiyor. Yukarıdaki sorulara bu hafta cevap vermeliyim Hayatımı yeniden şekillendirmek, yeni yollar açmak için. Başlangıcı yaptığımıza göre durmak yok, korkmak yok....
Planlarımı 5 yıllık olarak hazırlamak istiyorum..
5 yıl sonra neleri yapıp neleri yapamadığımı görmek istiyorum.
Bu beş yılda kalıcı ve değişken planlarımı hazırlamak istiyorum...
Öncelikle kendime günlük plan hazırlamalıyım ve hiç kesintisiz o plana uymalıyım.
yukarıdaki soruların cevaplarına göre kararlar vermem gerekiyor.
Bütün bunları yaparken sorumluluklarımı da unutmamam gerekiyor. İlgilenmem gereken bir oğlum ve eşim var, ve bir de evim..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder