21 Kasım 2012 Çarşamba

EVDE ERGEN VAR

 Acaba 'dikkat ergen var' mı demeliydim. Bizim evde 2 ergen var. Biri 13 yaşında oğlum, diğeri ise 37 yaşındaki eşim. Diyebilirsiniz, oğlanı anladık ama koca ne alaka. Ama inanın öyle. Kocanız varsa evde hiç ergenliği bitmeyen biri var demektir. Yani işiniz zor. Şaka bir yana bugünlük eş ergenliğini kenara bırakıp (konuşma hakkımı sonraya bırakarak tabi) Ergenlik çağındaki çocukların. Yani benim evdeki sorunlara kısaca değinmek istedim.

 Ergen Hakları:

- Evde kendi haline bırakmalısınız. Hareketleri kısıtlanmamalı ( top oynaması, yüksek sesle müzik dinlemesi,)
- Asla kontrol altında olduğunu hissetmemeli,
- Arkadaşı gibi olmalısınız, hatta kanka ayakları bazan onu içindekileri söylemesi açısından süper oluyor.
- Çok uyarıda bulunursanız, o tırmalayan sesiyle Annnnne Yaaaaa diye birden bağırabilir. (bu arada seslerinin          ayarını da yapamıyorlar)
- Büyüyor, Değişiyor, Onu böyle izlemek benim en büyük zevkim. Onunla asla dalga geçmeyin. Özellikle   başkasının yanında.
-başkalarının yanında el şakası dahi yapmayın. beklemediğiniz tepkileri alabilirsiniz.
- Çok duygusal bir dönemdeler,ve küçücük bir şeye takıp ağlayabilirler, dikkat !
- Birden bire bilmedikleri konu hakkında söze girip anlamadan ileri geri konuşabilirler.
- Kendilerini sizinle eşit zannederler. Anne Baba kavramları biraz değişiyor.
- Zaman zaman bunların geçici bir durum olduğunu onu anladığınızı söyleyin.
- Aynanın karşısında konuşması, kendini seyretmesi, görürseniz, görmemezlikten gelin bence.
- Çok çabuk canları sıkılıyor. Canları sıkılınca size sarabilir, sizinle uğraşabilir, güç gösterisinde bulunabilir.
 Benim oğlum sürekli benle top oynamak ister. evde halı sahaymış gibi top koştururuz çoğu kez.
- Ona artık büyüdüğünü bir genç olduğunu hissettirin. Ayrıcalıklarının farkına varsın. Tabi sorumluluklarının da
- Bence en önemlisi ona onu çok sevdiğinizi sık sık söyleyin. En iyi ilaç sevgi, açamayacağı yürek yok.
Oğlumun her hareketini izlemek ayrı bir zevk, büyüdüğünü görmek, ne kadar büyüdüğünü göstermek için benimle sürekli boy ölçüşmesi, Odasından bana sürekli seni seviyorum anne. bir cola getirir misin? diye bağırması.  Bunların hepsine bayılıyorum. Anneler asla unutmaz biliyorum, ama bazen bunları hatırlayamamaktan çok korkuyorum..
  O benim Bu dünyada aldığım en güzel hediyedir....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder